ANASAYFA HAKKIMIZDA MEDİADATEN-REKLAM DERGİ ARŞİVİ NERELERDE SATILIYOR? IMPRESSUM-İLETİŞİM DEUTSCH

İSTEDİĞİNİZ DİLİ SEÇİN!..

HABER ARA


Gelişmiş Arama

PRATİK BİLGİLER

Pratik bilgiler

MUCİZE YEMEKLER

Click for Frankfurt, Almanya Forecast

TÜRKİYE'DE HAVA

Beş günlük tahmin için grafiklerin üzerine tıklayın.

Kivi: Her derde deva

Kivi: Her derde deva

Tarih 13 Haziran 2011, 18:53 Editör Avrupa Sağlık

C, E, B2 ve A vitaminleri ile bakır ve fosfor, yönünden zengin kivinin, kanser oluşumunu ve kabızlığı önlediği, kanı sulandırarak kalp ve damar hastalıklarına iyi geldiği bildirildi.

C, E, B2 ve A vitaminleri ile bakır ve fosfor, yönünden zengin kivinin, kanser oluşumunu ve kabızlığı önlediği, kanı sulandırarak kalp ve damar hastalıklarına iyi geldiği bildirildi. 
         Türkiye Diyetisyenler Derneğinin (TDD) Dış İlişkiler Komisyonu Başkanı Diyetisyen Selahattin Dönmez, kivinin, zengin besin değeri, farklı lezzeti, vitamin, mineral, antioksidan, fitokimyasal ve lif içeriğiyle eşsiz bir meyve olduğunu söyledi. Yapılan araştırmalarla kivinin sahip olduğu antimutajenik (mutasyon önleyici) bileşiklerin kanser oluşumu ile kabızlığı önlediği, kanı sulandırarak kalp ve damar hastalıklarına iyi geldiğinin bilimsel olarak saptandığını belirten Dönmez, ''Kivi dünyada yoğun olarak tüketilen 26 meyve içerisinde besin maddesi yönünden en zenginidir. Kivinin 100 gramında ortalama 100-400 miligram C vitamini bulunuyor. Magnezyum içeriği bakımından da en zengin, yüksek potasyum miktarı ve düşük sodyum ile yine meyveler içerisinde ön sıralarda yer alıyor'' dedi.          
         Dönmez, ''C vitamini deposu kivinin düzenli tüketilmesi halinde özellikle kış aylarında görülen solunumla ilgili şikayetlerin azaldığı yönünde bilimsel veriler bulunmaktadır'' diye konuştu. İtalya'da 18 bin çocuk üzerinde yapılan bir araştırmada C vitamini içeriği yüksek meyve tüketen bireylerin yüzde 44'ünde solunumla ilgili sorunla karşılaşma riskinin azaldığının belirlendiğine dikkati çekti.

         Dönmez, İskoçya'da Rowett Araştırma Enstitüsünde gönüllü bireylerle yapılan bir çalışmada, 3 haftalık kivi tüketimi sonucunda yapılan tahlillerde, kan plazmasında C vitamini içeriğinin arttığı, lenfositlerde DNA zararının belirgin bir şekilde azaldığının saptandığını vurgulayarak, ''Sonuçta kivinin antikanserojen özelliği ile vücudu koruma bakımından önemli olduğu bildirilmiştir. Kivinin, yan etki göstermeksizin kanı sulandırarak,kalp krizini de önlediği yapılan bilimsel araştırmalarla saptanmıştır'' dedi. 
         Selahattin Dönmez, kivinin ayrıca, kolesterol düşürücü, kabızlık giderici, depresyon önleyici, stres azaltıcı, vücut şekerini düzenleyici, trigliserit düşürücü, görme gücünü iyileştirici, bağışıklık sistemini kuvvetlendirici, çocuklarda kemik ve beyin gelişimini arttırıcı özellikleri bulunduğunu vurguladı. 

 

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit

ŞİFALI BİTKİLER

  • Bu kategoriye henüz haber eklenmedi.

EDİTÖR'DEN

  Prof. Dr. med. Ali Erdoğan

Baharı kucaklarken...
Baharı kucaklarken...

Diğer yazılar...

YAZARLARIMIZ

Crete Adası’nda Neden kalp hastalıklarına daha az rastlanılıyor?05 Nisan 2012

SAĞLIK HUKUK

    Avukat Engin Özcan

Avukat Engin Özcan sizlerle...
Avukat Engin Özcan sizlerle...

Diğer yazılar...

ANKET

İlkbahar sizi nasıl etkiliyor




Tüm Anketler

TERMAL KAPLICALAR


Burada yayımlanan haber ve bilgiler tedavi amaçlı kullanılmaz. Sadece genel bilgi amaçlıdır.
RSS Kaynağı | Yazar Girişi | Yazarlık Başvurusu

Altyapı: MyDesign Haber Sistemi